http://lleding.blogg.se/

Kommentarer

Postat av: Nikola

Publicerad 2013-10-23 21:19:38

Trevligt storyboard! Kunde hänga med utan problem och det passar bra ihop med din outline! :)
På själva berättandet med storyboarden har jag ingenting att säga förutom att det är bra och snyggt. Dock tänkte jag på lite angående det tekniska som kan underlätta för den som ska filma om du klargör:

1. Du har numrerat bildrutorna i ordning efter hur du ritat dem, 1-18. Jag har förstått det som (jag kan ha fel), att bildrutornas numreringar ska vara efter vilken del i Outline/Treatment de utspelar. T.ex. bild "6" ska istället heta "2:4" eftersom den bilden representerar det som händer i punkt 2:4 i din Outline. Förstår du hur jag menar? :)

2. Pilarna i dina bilder misstolkar jag lite. Vad jag förstått (utifrån föreläsning/powerpoints) är enkla pilar till för objektflyttning medan tjocka pilar är till för kameraförflyttningar. Jag tolkar dina pilar som tjocka pilar, men för dig är de ganska enkla? Bara en grej jag tänkte på :)
Ska kameran vara statisk och inte röras? Med tanke på att du inte nämnt något om det.
Även på bild 12 när du skriver det är zoom men du har inte ritat någon zoom-ruta i bildrutan.

Konstruktiv kritik så klart! ;) Annars skitsnyggt bildmanus, det tecknade visar mycket.

Hejs-svejs! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela