http://lleding.blogg.se/

Lärkontrakt

Publicerad 2013-11-18 19:52:00 i Allmänt,

Lärkontrakt

Mitt mål

Mitt personliga mål som jag hoppas uppnå i kursen är främst att få större insikt i de olika distributionsformerna samt få insikt i hur man med Instagram kan stärka sitt personliga varumärke med hjälp av bilder.

Tjänster

Bloggen- Jag kommer att blogga om Instagram

Instagram- Jag kommer att Instagramma om Facebook

Facebook- Jag kommer att Facebook uppdatera om bloggning

Jag har valt att använda dessa tre tjänster i kursen. Först hade jag tänkt använda mig utav Youtube för att få in flera typer av distributionsformer då både bloggen och Facebook är textbaserade. Dock känner jag mig inte bekväm i att sitta framför en kamera för att sedan lägga upp och dela dessa videors. Nej, det fick därför bli två textbaserade tjänster istället. Den sista tjänsten jag valde var Instagram, en bildbaserad tjänst och det är kring den tjänsten min essä kommer baseras på. 

Essä

Min essä som jag kommer skriva i kursen kommer att handla om hur man med hjälp av Instagram kan förstärka sitt varumärke med bilder. Man kan ta hjälp av flera olika tjänster om man vill sprida sitt varumärke. Men något som specifikt för Instagram är att man med hjälp av hashtags har möjligheten att nå ut till så många fler. Jag kommer att titta på detta ur användarens perspektiv, hur man går tillväga för att stärka sig ett varumärke med hjälp av Instagrambilder samt gå igenom vad en hashtag är och hur den fungerar.

 

 Källor

 Blogg:

WpGuru (2010) 15 tips för en mer framgångsrik blogg [Elektronisk] Tillgänglig:

http://www.wordpressguru.se/15-tips-for-en-mer-framgangsrik-blogg/

Chapman, Cameron (2011) A brief history of blogging [Elektronisk] Tillgänglig: http://www.webdesignerdepot.com/2011/03/a-brief-history-of-blogging/

Instagram:

Barvaeus, Axel & Canos, Nathalie (2012) Guide: Kommunicera rätt med Instagram [Elektronisk] Tillgänglig: http://internetworld.idg.se/2.22568/1.455713/guide--kommunicera-ratt-med-instagram

Leonard, Tom (2012) Instacash: The nerds who made a billion in 551 days from camera app [Elektronisk] Tillgänglig; http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2128518/Instagram-The-nerds-billion-551-days-camera-app.html

Facebook:

Brandel, Tobias (2010) Nio av tio finns på Facebook [Elektronisk] Tillgänglig: http://www.svd.se/kultur/nio-av-tio-finns-pa-facebook_5610537.svd

Bunskoek, Krista (2013) 8 ways to improve your facebook engagement [Elektronisk] Tillgänglig: http://www.socialmediaexaminer.com/facebook-fan-engagement-tips/

Phillips, Sarah (2007) A brief history of Facebook [Elektronisk] Tillgänglig: http://www.theguardian.com/technology/2007/jul/25/media.newmedia

 

Essä

Vetenskaplig artikel:

Wendy Abbott, Jessie Donaghey, Joanna Hare, Peta Hopkins, (2013) "An Instagram is worth a thousand words: an industry panel and audience Q&A", Library Hi Tech News, Vol. 30 Iss: 7, pp.1 - 6 [Elektronisk] Tillgänglig:http://www.emeraldinsight.com.ezproxy.server.hv.se/journals.htm?articleid=17095999&show=abstract#sthash.FdDu1hIG.dpuf

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela